PYSZNIE I ZDROWO

OGÓRKI KISZONE

OGÓRKI KISZONE

Kiszenie ogórków jest bardzo proste, a same ogórki kiszone to naturalny probiotyk dla naszych jelit. Podczas fermentacji powstaje kwas mlekowy, który wspomaga trawienie, wzmacnia nasz układ odpornościowy, dodatkowo zmiesza poziom cholesterolu. Jak już wspomniałam proces przygotowania ogórków jest szybki i prosty dlatego zachęcam do zrobienia pysznych domowych ogórków, aby cieszyć się smakiem przez całą zimę.

 

Na co zwrócić uwagę przy kiszeniu ogórków?

Pamiętaj, aby ogórki były świeże jędrne, średniej wielkości najlepiej ze sprawdzonego źródła.

Do przygotowania solanki najlepsza jest źródlana lub przefiltrowana woda.

Wybieraj zawsze polski czosnek.

Ważne, aby dodatki do ogórków były świeże, bez oznak chorób,dokładnie umyte i osuszone.

Słoiki i zakrętki muszą być wyparzone, suche.

 

Składniki:

  • ogórki gruntowe ( jędrne, niewielkich rozmiarów)
  • czosnek (polski)
  • koper z łodygą
  • chrzan

Składniki na zalewę:

  • Woda najlepiej źródlana lub przefiltrowana
  • 1 łyżeczka soli na 1 l wody

Przygotowanie:

  1. Ogórki namaczam przez 15 minut w zimnej wodzie, następnie dokładnie myję, osuszam i układam pionowo w czystych słoikach.
  2. Do każdego słoika wkładam po 2-3 ząbki czosnku, kawałek chrzanu, baldach kopru z łodygami, 1 łyżkę soli całość zalewam wrzącą wodą tak aby całość była przykryta zalewą. Słoiki dokładnie zakręcam po wystudzeniu odstawiam w ciemne, chłodne miejsce.

Ogórki kiszone 2 1024x768 - OGÓRKI KISZONE

follow subscribe - OGÓRKI KISZONE


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *